Amsterdam, Nederland | Gepubliceerd op: 19 juni 2014
Pitch
Nederlandse start-up @LabWerkNL opent nieuw kantoor in Londen #iBeacon #mApp http://pr.co/p/001p98
LabWerk, de Amsterdamse start-up die voor musea en galeries Europa’s eerste mobiele app met de nieuwe iBeacon technologie van Apple ontwikkelde, houdt nu ook in Londen kantoor. LabWerk staat door het succes van mApp internationaal in de schijnwerpers en met name in het Verenigd Koninkrijk is de interesse groot. Daarom is de keuze voor de opening van de eerste buitenlandse vestiging op Londen gevallen. Tegelijkertijd ontstaan er samenwerkingsverbanden in Australië, Italië, Noorwegen en Mexico en wordt er hard gewerkt aan het nieuwe in-house positioneringsplatform Pozizi, waarvan de lancering voor September op de agenda staat.
Details

LabWerk, de Nederlandse technologie start-up, verantwoordelijk voor Europa’s eerste mobiele app oplossing voor musea en galeries die gebruik maakt van Apple’s nieuwe iBeacon technologie, heeft een kantoor geopend in Londen.

Slechts zes maanden nadat het bedrijf in Nederland gestart is, vertelt Floris Boekel, mede-oprichter en CEO van LabWerk, dat expansie naar het buitenland na alle internationale aandacht voor de producten van LabWerk een eenvoudige beslissing is geweest: "Na de eerste implementatie van mApp, die snel werd gevolgd door de commerciële lancering ervan eerder dit jaar, kwamen er ontzettend veel vragen vanuit het buitenland. Met name vanuit het VK is de interesse groot. Het werd al snel duidelijk dat een vertegenwoordiging in Londen om deze markt te bedienen de logische volgende stap zou zijn, om dichter bij onze klanten te zitten.”

“Londen is een van ’s werelds meest prestigieuze culturele smeltkroezen en het epicentrum van Europa’s technologiesector. Daarmee is het voor LabWerk de ideale plek, want LabWerk is een pionier die gebruik maakt van de nieuwste technologie om musea te helpen om de bezoekerservaring nog specialer en leerzamer te maken,” zegt Managing Director Jelger Groenland van LabWerk UK: “Londen is de hoofdstad van cultuur en innovatie en wij zijn super enthousiast om hier nu middenin te staan.”

Groenland vertelt over de producten en oplossingen van het bedrijf, die nu dus ook actief worden geïntroduceerd op de Britse markt. Zo is mApp als paradepaardje van LabWerk “dé museum oplossing, die een gepersonaliseerde en unieke bezoekerservaring creëert door gebruik te maken van locatiebewuste content, indoor positionering en bijvoorbeeld spelletjes, waarmee de betrokkenheid van bezoekers enorm kan worden vergroot.”

Sinds LabWerk is begonnen met de ontwikkeling van applicaties die gebruikmaken van iBeacon technologie, lijken de oprichters in een trein te zijn gestapt die niet meer te stoppen is. Samenwerkingsverbanden in Australië, Italië, Noorwegen en Mexico zijn in de maak en het volgende product in het LabWerk assortiment is bijna klaar: Het nieuwe indoor-positioneringsplatform Pozizi wordt in September gelanceerd.

Voor meer informatie over LabWerk en haar activiteiten kunt u contact opnemen met Floris Boekel in Amsterdam of Jelger Groenland in Londen.

— Floris Boekel, CEO LabWerk

— Jelger Groenland, Managing Director LabWerk UK