Amsterdam, Nederland | Gepubliceerd op: 21 mei 2015
Pitch
Europese primeur: @ZoomTorino #zoo biedt #edutainment ervaring met #mApp. De #iBeacon oplossing van @LabWerkNL http://pr.co/p/0026yh
De Italiaanse dierentuin ZOOM in Turijn lanceert een mobiele app en biedt haar bezoekers daarmee een volledige ‘edutainment’-ervaring. De Amsterdamse start-up LabWerk ontwikkelde de app, die gebruikmaakt van iBeacontechnologie om content te ontsluiten op basis van de locatie van de bezoeker. Daarnaast bevat de app een interactieve kaart en kunnen gebruikers met de app kortingsbonnen en rewards verdienen tijdens hun bezoek.
Details

Vanaf mei 2015 kunnen bezoekers van het ZOOM Biopark in Turijn de dierentuin op een compleet nieuwe manier ontdekken: met hun smartphone – een primeur voor Europa.

Het 160.000 vierkante meter grote dierenpark biedt een volledige edutainment-ervaring met de nieuwe iBeacon-app van ZOOM Torino.

Terwijl bezoekers zes verschillende leefgebieden in het park ontdekken, ontgrendelen ze tijdens hun reis specifieke details, informatie en tips. Dit dankzij de verborgen bakens in het park (iBeacons), die een bluetoothsignaal uitzenden en relevante, locatiespecifieke content triggeren op de smartphone van bezoekers.

Floris Boekel, directeur en oprichter van LabWerk, is enthousiast over de implementatie van iBeacons bij ZOOM Torino. “Het is immers niet alleen een primeur in de toepassing van iBeacontechnologie in een Europese dierentuin, maar betekent ook de intrede van ons bedrijf in de Italiaanse markt.” LabWerk heeft het ZOOM-project gerealiseerd in samenwerking met haar Italiaanse partner Lab239.

“Na de succesvolle implementatie van onze iBeacon-oplossingen in landen als Frankrijk, Amerika, Groot-Brittannië, Nederland en Noorwegen, is het altijd prettig om een nieuwe markt te betreden. Dit, in combinatie met wederom een nieuwe toepassing van mApp, is toonaangevend voor de veelbelovende toekomst die we met deze technologie tegemoet treden.”

De app bevat een interactieve kaart waarmee bezoekers eenvoudig kunnen navigeren door hun huidige locatie te preciseren. Op die manier zien ze direct waar andere belangrijke attracties en faciliteiten zich bevinden. Gebruikers halen ook voordeel uit de app doordat zij tijdens hun bezoek meldingen ontvangen over speciale evenementen, zoals dierenshows of presentaties.

Met de app bezoeken gebruikers verschillende locaties in de dierentuin en beantwoorden quizvragen. Zo verzamelen ze items en kortingsbonnen die ze in het park kunnen inwisselen.

De ZOOM Torino app is gratis en nu beschikbaar in de Apple App Store.

— Floris Boekel, CEO LabWerk
We zijn enthousiast over de implementatie van iBeacons bij ZOOM Torino. Het is immers niet alleen een primeur in de toepassing van iBeacontechnologie in een Europese dierentuin, maar betekent ook de intrede van ons bedrijf in de Italiaanse markt.

— Floris Boekel, CEO LabWerk